Valt inlägg:
Ingid; Min son har skaffat sig förebilder på olika sätt, genom fotbollstränare, lärare eller goda vänner, men de är på ett sätt flyktiga och kan lätt försvinna. När det gäller tjejer så tror jag det är likadant. Vilka referensramar har i när vi söker en partner? Har vi haft en pappa som varit delaktig och gett oss villkorslös kärlek, eller har han varit kravfylld.....Självklart handlar detta också om mammorna, men då min son har en frånvarande pappa har jag belyst det i min text. Man kan säga att en dålig förebild är något man kan vara utan, men vi får ALDRIG lämna våra barn. Som jag skrev var jag själv utan skyddnät mellan 15 och 20 och det har satt sina spår, tyvärr. Jag har lämnat det och accepterat att jag inte varit den idag om mitt liv varit annorlunda, men jag har en saknad och ett hål. Nu är jag en envis lagd människa så jag har klarat ig ändå och lever ett rikt liv så jag gnäller inte.....jag vill bara uppmana alla att ta väl hand om och älska dem som ibland förtjänar det minst. :-
Det var ju roligt att jag fick igång dina tankar Ingrid.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?