Valt inlägg:
Du sätter fingret på en verkligt svår fråga. Behöver barn både manliga och kvinnliga förebilder i hemmet? Utanför hemmet finns det ju tillgång till båda delarna. Kan det inte gå lika bra med en manlig lärare eller släkting som förebild? Faktum är att jag blir alltmer kluven. Alla barn som lever med bara den ena föräldern närvarande och där den andra hälften bara ställer upp sporadiskt eller inte alls - hur skall det gå för dem om de saknar en förebild där hemma. Långt tidigare hade jag en ganska tvärsäker inställning i den frågan - jag ansåg att föräldrarna av båda könen var skyldiga att finnas där för sina barn - inte minst som förebilder.
Men, nu måste man ju faktiskt omvärdera betydelsen av man och kvinna då det är fullt accepterat med äktenskap mellan personer av samma kön och att de vill skaffar barn är självklart - javisst då finns ju en biologisk fader med i bilden, hör jag någon säga ... Just det! Går det inte lika bra? Kärnfamiljen som består av man, kvinna och barn - behövs den?
Birgitta, jag ser ju hur förvirrad min kommentar är - du har sannerligen ruskat om med din text.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?