Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Janne:Det är ju lite annat klimat där nere så de vandrade nog runt lite mera än vad som varit möjligt här? Jesus bröt medvetet emot flera viktiga seder o bruk och vad som ansågs anständigt o han insåg säkert hela tiden hur det skulle sluta? Ett kors eller stening.De vandrade ju inte så långa vägar utan besökte säkert de sina? Jesus fick ju själv besök av sin mor o sina bröder,vilket han använde i en liknelsevem är min mor;vem är mina bröder? Han talade även i sin hemstad då folk började mumla" Vem tror han att han är egentligen?" Därav ordspråket att ingen blir profet i sin egen hemby.Jag har ju aldrig tid att slå upp min bibel när jag sitter här men jag vet att Jesus sade till någon som tvekade att följa honom:"låt de döda begrava sina döda." Jag tänker på Den rike ynglingen när jag tänker på citatet men mitt minne är inte vad det varit! Mycket Jesus gjorde kunde få honom i svårigheter:när han kallade till sig en tullman ,så hatade som de var."Det är de sjuka som behöver läkare:inte de friska" vill jag minnas att han motiverade det.Seloterna var sin tids terrorister så att kalla till sig Judas var oxå riskabelt.De många heliga män varav Jesus ännu var en av många vandrade runt o fick mat o logi o kanske någon form av "sponsring" av någon som hade mera.Så visst tror jag han har bott hos Lazarus.Jesus kan mycket väl ha gjort sin förstföddes plikt o avlat en son eller flera:man gifte sig runt 13 som flicka o runt 16-17 som pojke där o då.Kvinnorna dog ofta i barnsäng så en man kunde varit gift många gånger vid 32.Själv tänker jag mig att han var änkling:i så fall skulle hans barn fostras av hans föräldrar

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?