Valt inlägg:
Janne:Man kan inte begära att läsare av flertusenåriga skrifter på alla världens språk ska tolka det de läser varken med omdömme eller inlevelse.Många har dessutom inte den insikt i historia som ibland behövs.Tänk på att tvister förekom hela tiden bibeln skrevs.De beskivs bra i texterna.Även innan Jesus ens var död.Judas roll har ju blivit ordentligt ifrågasatt o jag hör till dem som tror obs att säga VET i detta samanhang vore hybrisatt Judas Seloten Ivraren faktiskt tolkade Jesu ord:"Gå bort o gör det du måste" som en uppmaning av sin ledare att "sätta bollen i rullning" kan man väl uttrycka det? Att Judas var skattmästare o kassör visar ju att Jesus litade på honom.Efter intåget i Jerusalem måste denne man tro att nu skulle revolten komma.Man får inte glömma bort att Judas hörde till Seloterna som försökte starta väpnade uppror mot Rom.Hans far var en frihetslegend o Judas hade nog inte riktigt förstått de där orden om att "mitt rike är inte av denna världen"? Jag försökte ge honom lite upprättelse här för ett tag sedan http://www.sourze.se/Judas_selotens_berc3a4ttelse_10511127.asp
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?