Valt inlägg:
#3 Tack för dina kommentarer. Jag är rätt säker på att du hade kunnat tjata dig blå om svensk jämlikhet och så, för en äldre kinesisk person är du ändå likväl som handledare en Lao shi, en "gammal mästare". Det är helt otänkbart att då inte visa tillbörlig respekt. En svensk chef vid ett svensk företag i Beijing bad en underlydande om att göra en bokslutsanalys, den underlydande som var mycket kvalificerad stod och väntade, chefen frågade om han inte visste hur han skulle göra. Det visste den underlydande men han väntade på att chefen skulle visa hur man gjorde på "rätt sätt". Då bad chefen honom att: -Gör en bokslutsanalys så ser jag sedan om du har gjort rätt. Nästa dag kon den underydande med den efterfrågade analysen, chefen läste igenom den, den var mycket välgjord, sade sedan: -Ett mycket bra jobb, det stämmer nästan med mina egna slutsatser. Då var ordningen återställd. En kinesisk chef har alltid rätt och vet alltid bäst.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?