Valt inlägg:
Janne:Som du vet lever jag med en varmt kristen man.Men han är inte mycket för varken statskyrkan eller den katolska kyrkan så han lika lite som jag skulle kunna gå på kyrkovigsel man av helt olika skäl.Jag delar min makes repekt för s k "lekmannapredikanter" men kyrkans egna är väldigt okunniga i sin fördömmelse.Det står i Moseboken som då innehåller den judiska religionen flera 1000 år innan vi fick Jesus Kristus o Kristendommen att den man som ligger hos en annan man som man ligger hos en kvinna ska dödas.Likaså den man som ligger med ett djur:då ska även djuret stenas.Men det står INGENSTANS något förbud emot lesbiska kvinnor.Det står att otrogna kvinnor ska stenas men lesbiska kvinnor mämns överhuvud taget inte i biblen.Gud förbjuder inte månggifte män eller att våldta slavflickorvåra Patriarker var verkligen flitiga med sina fruars slavinnor.Gud verkar oxå ha hög tolernas emot incest:Abraham o Sara var som bekant halvsyskon vilket var vanligt att gifta i hop där o då.Men det godtar inte kyrkan i dag.Det sker hela tiden en förändring.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?