Valt inlägg:
forts En annan sak är märkligare:HUR I HELVETE kan kvinnor o homosexuella vilja vara med i en kyrka som inte ens erkänner deras lika värde som människa? Där en kvinna inte skulle duga till att predika vid kyrkomötet diskuterades länge huruvida kvinnan kunde ha en själ o där bögar skulle nekas vigslar? Eftersom jag är kvinna var min första handling som myndig att gå ut ur kyrkan o jag skulle aldrig delta i någon form av vigslar där.Genom min närvaro skulle jag sanktionera kränkandet av kvinnor o homosexuella liksom trälar o slavar o andra som kyrkan stött ut genom åren. Jag liknar barndop vid sexuella övergrepp:En själ är lika viktig som en kropp o att välja sin religion kräver att man är vuxen.Jesus döpte sig vid 33:det bör vara en lämplig ålder.O Janne.Självklart ska man inte delta i någonting man ogillar.Hade något av mina barn eller fosterbarn velat gifta sig i kyrkan hade de fått göra det utan mig men risken tycks obefintlig.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?