Rapportera inlägg

Valt inlägg:

daniel1978: Av alla snöbollar och akademikerfjantar jag stött på här på nätet så tar du priset - grattis! Två bidrag? Och hur många patetiska kommentarer då??? Ska man ge sig på att försöka ironisera så måste man dels ha humor, dels inse att ironi inte fungerar uppifrån och ned även om den akademiska låtsasvärld du förmodligen lever i tror det... eller är det inte så att det du ger uttryck för här är en reaktion på allt det rövslickeri du tvingas utföra i ditt ordinära liv på den akademiska karriärstegen? Det är iaf min gissning... Jag har en nyhet åt dig - karriär ger ingen tillfredsställelse alls när det kommer till att uppnå lycka och jag har ett gäng bilar, två hus, en lya med havsutsikt och spenderar mina dagar som jag vill och det med en inkomst på sex papp rent i månaden och en utbildningsnivå av nioårig grundskola plus lite komvuxstudier som aldrig fullföljts. Om det nu är så att det är den som har mest prylar när han dör vinner så kanske det är dags att omvärdera den gällande världsordningen något och inse att akademiker är de lydigaste slavarna då de får sina guldstjärnor men jag lever hellre mitt liv i frihet och skrattar högt åt er förljugna bild av er själva. Men nu är det dags för mig att avgå för att åka in till bolaget så att det kommer in lite skattepengar att betala din förmodade lön och min lilla sjukersättning med och sedan ska jag sätta mig i solen och njuta med en iskall alkoholhaltig brygd, precis som jag brukar göra alla soliga dagar ;-

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?