Valt inlägg:
159 Jag SKYLLER inte på arv;den genetiska kedjan i vissa familjer är en vetenskaplig upptäckt o inte min.Förr trodde man att det blev så många alkoliser i samma släkt för att de påverkade varandra men så började de göras tester med tvillingar som växt upp på olika håll.Att man har en genetisk belägenhet behöver inte betyda att alla i släkten har den.Vi är 9 barn till pappa olika mördrar o av dem är 2 flickorjag med alkolister o en pillerberoende .En av systrarna har inga problem alls Hon kan dricka lite lagom på fest utan något sug. Sedan kan miljön förstärka skadan:själv hade jag inte smakat aklohol före 15 å drack inget mera förrän jag var 22.Alla gener hoppar över vissa :Min bror har varit nykterist hela livet han var elitidrottsman o inga av hans barn har problem.Men man är klok om man håller ett extra vaksamt öga på sina egna o ens barns alkoholvanor när man känner till den okade risken.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?