Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Aabo: Jag kan köpa att det kan vara socialt ärftligt och att ett barn kan födas alkoholberoende om morsan supitunder graviditeten. Men jag köper inte att en människa, vars föräldrar inte varit alkoholister, börjar supa och blir alkoholist som vuxen kan skylla på ARV. Den människan gjorde ett VAL. En alkoholist som väljer att sluta och försöka leva nykter resten av sitt liv gör också ett val och förtjänar respekt och beundran. Men de som urskillnigslöst skyller på arv, påverkan och hävdar att ALLA alkoholister är oskyldiga offer är antingen alkoholister själva, eller så är de människor som inte inser att de gör alkoholisterna en otjänst. Min numera avlidne bror f.d. alkoholisten gav mig ordagrant denna helt på eget initiativ uttalade övertygelse. Han ville spy på alla - däribland ett gäng andra AA-lirare - som ville göra honom till ett offer bland alla andra, för han valde själv.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?