Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Mats:vi föds med olka genetiska förutsättningar.Båda mina män är människor som helt enkelt inte KAN bli alkoholiser.I vissa familjer super alla ihjäl sig o så var det även i min pappas släkt.Själv var han alkolist redan som 18 åring o de flesta av hans övergrepp på barn hände i fyllan.Men de var inga impulser:han planlade dem noga i nyktert tillstånd.Vi är 2 av döttrarna som är aklolister och en 3.e som går på "torrfylla" Vår äldste bror däremot är helnykterist.Hans mormor hade varnat honom för alkohol o farrfars o hans bröders fyllor var ju kända på hemmaplan.I nästa genertaion har vi alla något barn i riskzonen.En systerson började sändas till avgiftning helt ung o hans bror ligger oxå risigt till.Min dotter är som sin far:hon skulle kunna dricka mycket men aldrig bli beroende.Min son däremot har hela problematiken även om han lyckats hålla sig innanför gränsen eftersom han är arbetsnarkoman.Men en del våta helger blir det o när han inte dricker vräker han i sig godis!Matmissbruk!

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?