Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Vi påverkas av vår omgivning.I synnerhet som barn.För 100 år sedan var det den allmänna folkskolan,konfirmationen efter hurförhören o kykan o de äldre.Så kom radio o grammofon.Tv o video.Den debatten hamnade jag i då jag var först där jag bor att skaffa video. Så mycket enklare jämfört med bio o jag kunde banda. Med videon följde en del filmer o bland dem James Bond.Min som, 12 år bjöd över sina kompisar varpå vi blev polisanmälda för att ha visat en film med 15 års gräns för 12 åringar.Det blev nedlagt men så hyrerisk var debatten. Svårt att fatta nu med internet. Jag har c.a 40 kanaler på parabolen o ser nästan bara natur o history.Nyheterna ser vi 5-6 gånger/dag Nu kan Den Käre inte lära sig läsa igen efter var stroke:den senaste tog synen Med afasi måst du träna ord.Att höra nyhetsuppläsning på klar o tydlig svenska flera gånger efter varandra ger språkträmning o på köpet uppdateras han.Vi ser även andra program med svenskt tal; debatt,uppdrag granskning.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?