Valt inlägg:
Du tycker att Delavantes artiklar är intressanta. Jag tycker de är banala. Jag har förklarat ganska ingående varför jag tycker det säkert 20 gånger, så du får ursäkta att jag inte orkar upprepa mig en gång till, särskilt som Delavante aldrig svarar på inlägg. Du tycker kanske det är harmlöst att teorier som hans prisas som vore de djupsinniga/väl underbyggda i bloggosfären, men jag tycker det är tragiskt för att inte säga skadligt att den intellektuella ribban sätts så pass lågt och att fler och fler lär sig av Delavante m fl att ta lättare och lättare på hur de förmedlar "fakta" till andra. Detta är anledningen till varför jag kritiserar konspirationsteoretiker här. De har fallit in i ett tankemönster där det är OK att hantera information godtyckligt så länge man kommer till "rätt" slutsatser. Får de stå oemotsagda så sprider de sin debattkultur och i slutändan kan vi allihop bli intrasslade i ett världsomspännande nät av idioti. Då blir det inte lätt att "komma loss"!
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?