Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Jag tror på att det är som du skriver. JAg tror att det är få poliser som gör så. Men det är kameraderiet inom kåren som gör det möjligt, och till det är fler poliser medskyldiga. Man ska inte vara allrför kaxig själv, men om ställs inför en prövning som att ange en arbetskamrat som begår oegentligheter så kommer man inte undan. Livet prövar en. Står man inte upp för det man anser är rätt så har man tagit ett steg in i korrumption. Ska man vara polis så måste man vara särdeles rättsskaffens. Det är nog si och så med det. Å andra sidan, vi kan räkna upp många av livets prövningar där många väljer den fega, bekväma, giriga osv vägen. Vem har sett polisövergrepp och reagerat? Hand upp! Jag ser Untos knutna näve. Någon mer? Vem har bevittnat mobbning? Ingripit? Inte? Vem har sett familjemisshandel? Fick du tillbaka för mycket växel? Vad gjorde du då? Bekämpa korrumptionen! Det är en kamp även mot sina egna impulser att sko sig, fega ur, hämnas osv.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?