Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Som kommentar till din förklaring: själv tror jag att de centrala värderingarna kommer ur fundamentala, generella behov vi har som människor. Jag tror att vår självuppfattning är mer eller mindre fragmentarisk så det är svårt att se hur ett visst val eller handlande kommer att påverka oss. Många förändringar har mycket djupare effekt på oss än vad vi först tror, tror jag. Genom generationer så har våra förfäder gått igenom enorma svårigheter och lärt sig den hårda vägen. De värderingar som ligger implicit i vårt samhälle kan vara svåra att skönja ibland men förtjänar den djupaste respekt. Icke desto mindre kan de vara otidsenliga, baserade på felaktiga föreställningar osv, men som sagt bör behandlas med respekt. Jag personligen ser dock inget behov av att föra in en gud i resonemanget, bara isåfall som förklaring till hur människor har tänkt och uppfattat världen.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?