Kändisar bryter tystnaden om 11 september

Den här tråden diskuterar artikeln Kändisar bryter tystnaden om 11 september.
Showing page 5 of 6: 1  2  3  4  5  6
Inlägg #81: Postat: 2009-09-14 12:23:00
Leif-Arne
#80 Intressant länk, men jag tror inte att konspirationsteoretikerna tar den till sig, i sina älskade konspirationsteorier är de så troende att Jehovas Vittnen framstår som Thomas tvivlaren i jämförelse.
Inlägg #82: Postat: 2009-09-14 14:31:00
Banestyrelsen_
75-77. I Fredrik Rosvalls värld är det lika med "smutskastning och förvrängning" att begära att extraordinära påståenden ska ha genomgått extraordinär granskning. Om ifrågasättanden "nuförtiden kommer från så många och så kvalificerade håll" hur kommer det sig egentligen att du inte kan visa mig en hyllmeter artiklar som stödjer dina påståenden OCH som genomgått peer review? Om man struntar i peer review, vilken måttstock föreslår Rosvall att man ska använda när man bedömer olika akademikers trovärdighet?
Inlägg #83: Postat: 2009-09-14 15:10:00
Konny Boy
Har man inget annat för kan man alltid ägna sig åt konspirationsteorier. Världen tycks vara mer än full av folk som ser fan bakom varje sten. Måste det vara s.k. kändisar för att det skall verka trovärdigt. Bättre kan du/ni...
Inlägg #84: Postat: 2009-09-15 06:12:00
Banestyrelsen_
"Jag har hänvisat till en väl underbyggd artikel". Andra kemister citerar inte studien eftersom ansvarsfulla forskare inte gör analyser på prover vars ursprung inte går att styrka. Det är inte "väl underbyggt". Vidare "dessutom flera andra uttalanden och olika arbeten som behandlar frågan." Det kvittar hur många länkar du kan leta fram som "behandlar frågan" om det inte finns någon anledning att tro att dessa källor är pålitliga. De cirkulerar bland ryggdunkande Truth-aktivister, inte i fackjournaler. Varför har de inte genomgått peer review? Varför kan du inte länka till en enda artikel som otvetydigt genomgått peer review? Om du tycker att det är överdrivet kritiskt att ställa dessa krav så är du vårdslös med sanningen, så mycket "Truther" du är.
Inlägg #85: Postat: 2009-09-15 08:08:00
Fredrik Rosvall
Det verkar inte spela så stor roll vad för länkar och information och länkar du får ta del av, eftersom du framför allt verkar vara intresserad av att smutskasta och förvränga ändå. Det blir extra tydligt när du skriver om Niels Harrit och hans arbete. Men, hursomhelst, varför tycker du att det behövs en ny utredning?
Inlägg #86: Postat: 2009-09-15 08:08:00
Fredrik Rosvall
Och vad hette du förresten?
Inlägg #87: Postat: 2009-09-15 08:08:00
Fredrik Rosvall
Och hur kommer det sig att du har axlat den tvivelaktiga uppgiften att smutskasta och förvränga ifrågasättanden som nuförtiden kommer från så många och så kvalificerade håll att det snarast är du som framstår i ett tvivelaktigt ljus?
Inlägg #88: Postat: 2009-09-15 23:15:00
Blackie
Det här ser ut precis som vanligt när det gäller detta ämnet!, en klick som inte har tagit sig tid att ens försöka att tänka själva, och bilda sig en egen uppfattning, utan är fullt nöjda med att försöka briljera med en tankemodell som man lärt sig på någon högskola, men som tyvärr mynnar ut till någonting som mera liknar en form av kognitiv dissonans!. Till slut så utmanar jag ALLA att kolla upp definitionen av vad en konspiration/konspirations-teori verkligen ÄR!. Så kanske/förhoppningsvis någon skulle begripa att den officiella teorin om vad som kablas ut angående 9/11 ÄR ingenting annat än en konspirations-teori det också!!.. det vill säga att vi är konspirationsteoretiker allihopa, så lägg ned det där med att försöka förlöjliga andra med hjälp av sånt trams och försök med någonting mer konstruktivt istället!. *SUCK*
Inlägg #89: Postat: 2009-09-16 09:29:00
Leif-Arne
"briljera med en tankemodell som man lärt sig på någon högskola" Nja, den tankemodellen är i grund det som säkerställer kvaliteten i all vetenskap. En sanning kan definieras som "det ingen hittintills lyckats bevisa som osanning". Grunder för et vetertagen vetenskaplig hypotes är att den genomgått gransking av individer som har kunskap och insikt därtill. Venetnskapliga publikationer fyller den funktionen. Det är detta som Banestyrelsen efterlyser, en hypotes som inte publicerats i publikation underkastad den typen av granskning är inte mycket värd. Naturligtvis försöker konspirationsteoretiker göra allt för att slingra sig undan detta argument. Det är bara att läsa Rosvalls krystade bortförklaringar ovan.
Inlägg #90: Postat: 2009-09-16 10:22:00
Fredrik Rosvall
Du/ni kan försöka slingra er hur mycket ni vill men faktum är att jag hänvisat till flera artiklar som genomgått nödvändig granskning. Den främsta av dem är nog Active Thermitic Material Discovered in Dust from the 9/11 World Trade Center Catastrophe i The Open Chemical Physics Journal som förvisso är peer reviewed. Eftersom jag börjar tvivla på att du/ni känner till Googles sökfunktion så länkar jag också till sammanställningen av 700 arkitekter och ingenjörer på patriotsquestion911.com som motsäger den officiella konspirationsteorin: Länk: patriotsquestion911.com
Inlägg #91: Postat: 2009-09-16 10:24:00
Fredrik Rosvall
Och länken till Active Thermitic Material Discovered in Dust from the 9/11 World Trade Center Catastrophe i The Open Chemical Physics Journal är: Länk: bentham-open.org
Inlägg #92: Postat: 2009-09-17 01:11:00
Patrik64
Vilken tystnad är det som har brutits? Foliehattarna har väl påstått en massa trams hela tiden? Att sedan vanligt folk inte tror på tramset är väl ingen "tystnad"? Glöm inte att ta på foliehatten innan du sover.. UFON, "crop circles", platt jord, ingen månlanding, och hemliga maktcentra som dödar sina egna.. He he..
Inlägg #93: Postat: 2009-09-17 08:57:00
Fredrik Rosvall
Kändisarna har först och främst brutit sin egen tystnad om 11 september och därmed riskerat sina karriärer. Riskerat eftersom många, liksom du, är desinformerade i frågan. Dock tror jag inte alla är lika förvirrade som du. Att döma av ämnena du tar upp i ditt inlägg är det snarast du som behöver söka hjälp.
Inlägg #94: Postat: 2009-09-17 12:27:00
Patrik64
Jag kollade in lite av tramset kring WTC, och i princip alla "fakta" som konspirationsteorierna byggde på var enkelt förklarade med vetenskapligt resonemang mitt EGET resonemang, inte skedmatat dito. Om man hakar på påståenden om att saker är på ett visst sätt, men inte har förmågan att analysera själv, så blir man ju lättlurad. Efter att ha analyserat och avfärdat en mängd påståenden och det var inte så svårt att se bristerna i påståendena så kunde jag konstatera att alltsammans var inom foliehattsdomänen.
Inlägg #95: Postat: 2009-09-17 14:43:00
Blackie
Patrik64: Jag håller med dig!. Det tog mig själv ca2 år att följa upp alla spår och verifiera källor, sålla ut fakta ifrån skickligt tillverkat skitsnack med mera.. innan det inte gick att ignorera vad man själv kommit fram till!. Efter en sådan process så är det inte så svårt att se på bristernasom du säger som finns i den officiella konspirationsteorin som vi matas med!. Visst är det skönt att man har förmågan att "analysera själv", så att man inte blir lurad så lätt ;
Inlägg #96: Postat: 2009-09-19 10:44:00
Kalle911
Man ser att det blixtrar när husen faller fritt, man ser att det rinner smält metall ur husen innan de faller, och det enda som förklara detta är explosioner och thermite. Annars vill jag höra en alternativ förklaring. Kanske var det några som lekte med väldigt stora smällare precis när det rämnade och kanske fanns det ett idriftsatt smältverk som ingen visste om inne i kåkarna???
Inlägg #97: Postat: 2009-09-20 16:57:00
Jimmie.S
Man kan även se på stålpelarna hur dom har skurits av diagonalt väldigt exakt.. de är inte brutna eller böjda, de var perfekt avskurna diagonalt... skulle vilja se Banverkets förklaring till de. Finns även andra videon där skyskrapor har brunnit i flera dagar, FLERA DAGAR JÄMNFÖRT MED 1 - 2 TIMMAR den 11:e september?!?!?!? och byggnaderna rasade aldrig. WTC var designat för att klara FLERA, notera FLERA, flygplanscrashningar. Videona som visar flygplanet som flyger in är KRATIGT manipulerade. Och varför vill dom inte släppa bilder/videon på Pentagon crashen? FÖR DET VAR INTE ETT FLYGPLAN UTAN EN MISSIL!
Inlägg #98: Postat: 2009-09-20 17:25:00
JannesBlogg?
AHA de flygande muslimerna hade lärt sig avfyra missiler med största skicklighet. Eller hade ryska flottan övningar i trakten??? Ser inte Khadaffi lite skum ut?
Inlägg #99: Postat: 2009-09-20 17:39:00
Jimmie.S
som sagt.. du litar för mycket på informationen som kommer från CIA.
Inlägg #100: Postat: 2009-09-20 19:04:00
Jocke - halvloggad
Nu har jag tittat på halva "Loose Change". Skickligt gjord, med bra frågeställningar. Skulle inte klarat det själv. Fråga är om USA:s ledning skulle ha klarat det? Alltså att skapa det som filmen antyder? Verkar ännu svårare. Men flygplanet som flög in i Pentagon, såg verkligen inte fler det? Har själv åkt förbi huset en gång med bil, kåken ligger ju väldigt öppet, syns från huvudvägen. Å andra sidan, alla de som sägs ha flugit med de 4 planen. Det måst väl finnas bekräftade uppgifter om dem, från släktingar? Men gräv på, mycket är skumt här i världen, antagligen mycket värre saker än 9/11, tyvärr!
Showing page 5 of 6: 1  2  3  4  5  6
Laddar...