Valt inlägg:
Hej, Leif-Arne. Roligt med en uppmärksam läsare. I den version jag skickade till Sourzes redaktion var parantesen formulerad så här;"not. felstavningen följde med klipp ut/klistra in, ej manipulerad"...anledningen till att jag skrev så var för att det inte skulle tolkas som att jag medvetet gjort en felstavning i citatet med meningen att nedvärdera åsikten. När jag sedan såg att de ändrat det blev jag besviken för det kunde lätt tokas som du just tolkar. Har inte bett dem ändra det för att jag hoppades att textens andemening kanske inte riktigt gav utrymmet för sådan tolkning iaf, men så är alltså inte fallet och jag ska be dem ändra tillbaka alternativ ta bort parantesen, om möjligt. För att svara på frågan; Nej, jag ämnar inte att nedvärdera någon eller någon grupps åsikter med artikeln, vill snarare propsa på tanken att utanförskap liksom okunskap skapar onödiga motsättningar och tråkiga konsekvenser som drabbar oss alla. Det skulle vara tråkigt om det inte framgår av artikeln.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?