Rapportera inlägg

Valt inlägg:

#24 Djur har inte moral, de har vissa nedärvda beteenden som visat sig fördelaktiga för sin arts fortlevnad, att ge avkomman god omvårdnad har visat sig vara en god överlevnadsstrategi för kattdjur. En hund är ingen tänkande varelse utan en ät och sovmaskin som reagerar på betingade reflexer Pavlov. Det unika med oss är att vi, trots att vi har starka instinkter även, har ett begrepp om tid därmed även orsak- verkan. Just detta är unikt för människor och ger oss ett unikt ansvar för våra handlingar. Exempel: Jag träffar under en konfferens en stilig dam och tycke uppstår, min instinkt bjuder mig att ta tillfället i att och se till att försöka sprida min arvsmassa, det rycker i baguetten helt enkelt. Men eftersom jag kan överblicka konsekvensen av mitt handlande så inser jag att detta innebär en påtaglig risk för att relationen med den kvinna jag redan har barn med spricker, och riskerar göra dem och den kvinnan väldigt besvikna och ledsna.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?