Valt inlägg:
Atttro att jorden är 6.000 år gammal och att någon satte ner Adam,Eva o Lilith eller Ask o Embla är en omöjlighet att tro på.Jag har aldrig förstått hur kristna tänker när de hävdar detta samt yrar om jungfrufödsel o dylikt trams. Evolutionen står för mig inte alls i motsats emot tron på en Gud.Där tycker jag att kristna är kortsynta.En Gud skulle kunna starta sin skapelse med en evolutionen? Biblen talar om att en dag för Gud är som tusen år för oss.Varför inte en million? Tid är relativt o uppfunnit av oss kortlivade.Livet började i vattnet o ännu i börjar vi livet i vatten de första 9 mån.Hur kan det stå i motsats till en Gud? Jag kan avundas de som tror.De har det så enkelt.Hjälp ber de Gud om:tröst likaså.Vad som är rätt att göra överlåter de till sina präster/uttolkare.Därmed slipper de ta personligt ansvaret för sina beslut.Vi andra måste leva med vår skuld: de lastar över den på sin Gud.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?