Valt inlägg:
Som jag ovan har skrivit är jag inte feminist utan humanist. Jag anser att alla har lika värde oavsett kön, oavsett färg eller slags kulturell tillhörighet. Egentligen bombarderar jag ingenting kontra någonting utan hävdar enbart att kvinnan som blir utsatt för dessa vidrigheter i sitt eget hem varje dag, bör tas på större allvar. Det skulle jag tycka även om det rör sig om en man, likväl som jag tycker att barn i sådant läge ska försvaras och den skyldige ska ha ett rättmätigt straff oavsett om det rör sig om en manlig eller kvinnlig förövare. Jag talar hellre direkt än "om" någon. Jag arbetar själv som coach varje dag och möter i min vardag just dessa fall. När det gäller allas rätt att säga nej ska där inte finnas något "typiskt" som ger att man har ett berättigande. Utan att tala "om" något visar det sig att män har en stark libido och styrs mycket tydligt av sin sexualdrift men den får inte drivas så långt att det blir en våldshandling.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?