Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Gunnar: Den gamla begravningsritualen är en skam o en plåga för många muslimer När min svärdotter miste sin älskade pappa ,en ljum troende från Egypten, hade han 2 nära sörjande. Sin nya fru o sin dotter: min svärdotter. Samt de två småbarn han hade med sin nya fru. Han låg för döden när muslimska församlingen fick veta det o hela sjukhuset fylldes av för min svärdotter o frun främmande män. De tog kommandot o ville köra ut kvinnorna som vakade vid sin far resp sin man. Min son höll emot det.Men begravningen kunde han inte göra någonting åt. På en avskild läktare gömdes kvinnorna bakom slöjor. Barn skulle också gömmas där men min son tog sin gråtande lille son på armen .Svärdottern var inte kapabel till det sin sorg o chock. Dödsfallet hade varit oväntat. Ute släpptes inga kvinnor fram till graven. Männen hjälptes åt att skotta igen den. Även min son. Först när männen lämnade kyrkogården tilläts frun o dottern ta ett sista farväl

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?