Valt inlägg:
Sunny, Jag ger Dig i princip rätt när det gäller de skrifter som togs in i Bibeln men håller inte med om att "Paulus uppenbarade sig lite sent". Han var ju i stort sett jämnårig med Jesus enl. vad jag förstår född tre år senare. Beträffande katter så har jag inget emot dem - däremot tror jag inte att Kent Katt någonsin kommer att betraktas som helig -åtminstone inte i den version han framställer sig själv här på Sourze. Och att det där kommatecknet Du refererar till skull förändra religionen förstår jag över huvud taget inte. Jag skall i alla fall fördjupa mig lite i frågan om hur skriferna i Bibeln blev utvalda - det har något med ett kyrkomöte i Nicae att göra någon gång på 300-talet tror jag. Ämnet är under alla förhållanden intressant, eftersom Bibeln har betytt - och fortfarande betyder - så mycket för så många människor. Fullt i klass med IKEA-katalogen!
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?