Valt inlägg:
Ingenstans i denna artikel förs diskussionen utifrån en dikotom premiss. Resonemanget använder sig av passionen som en kvalitativ egenskap vilken i sin tur ställs mot bitterheten. Det är för övrigt ingen argumentation, utan en hyperbol, , eller snarare liknelse. För övrigt kliar jag mig på hakan och undrar vad rationell mätbar och falsk dikotomi kan tänkas vara. Jag antar att du med rationell mätbar, menar kvantitativt mätbart. Ratinellt mätbar antyder att något sådant som irrationellt mätbart existerar, vilket ju vore en språklig mardröm. Vad gäller falsk dikotomi kliar jag mig än en gång på hakan. Det finns, semantiskt sett, inget sådant som en falsk dikotomi. Dikotomier har inget med sanningspåståenden att göra, utan fungerar i stort sett endast som en argumentativa stilfigurer för att framhäva en poäng. Från en människan med 48,5 nyanser av verklighet som verkligen gillar en god diskussion...
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?