Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Utforskaren. Jag ser mig som en lekman i sammanhanget, så finns det faktafel bear with me... Vad gäller Islam så ser jag i grund och botten inga fel i religionen eftersom, mig veterligen, koranen inte är aggressiv i något sammanhang. Tvärtom så lyfter man fram kvinnan som det starka könet som måste skylas för att inte locka mannen till "underkastelse". Då denna grundsyn är klarlagd, så kan man lugnt konstatera att Islam missbrukats av diverse religiösa ledare och makthavare. Inom den islamistiska politiken ser jag främst två grundinriktningar, islamsk nationalism och islamsk internationalism. Även om jag bekänner mig som kristen då kristendomens värderingar enligt min mening är sunda, beundrar jag ledarna och patrioterna som står och stått för islamsk nationalism, dvs Mohammed Mossadegh, Sukarno och Mahatir Mohammed. Dessa herrar insåg att man inte bara kan bygga ett land på religiösa grundvalar, utan måste också baseras på en nationell identitet. Med andra ord... forts.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?