Valt inlägg:
Mousavi är knappast särskilt mycket bättre än Ahmedenejad kan vara felstavningar där. Han har så vitt jag förstår blivit beskylld för ganska hårda tag när han var president, jag kan inte minnas några detaljer. Men jag tror att det faktiskt finns ett missnöje med den rådande ordningen och att det är vad som kommer till uttryck nu. Vad man kan hoppas är att missnöjet sprider sig och att även människor på landsbygden grips av frihetslängtan. Jag är säker på att protesterna hade varit mindre våldsamma om iranier kunde ge sitt missnöje fritt utlopp i media, men som det är så begränsas den möjligheten uppenbarligen kraftigt. Det handlar här om en stor grupp människor, må så vara en minoritet av den totala befolkningen, som försöker göra sin röst hörd. Då tycker jag att det förtjänar stöd från oss i väst. Jag kan inte hålla med om att det skulle vara hycklande på något sätt, som du tycks antyda.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?