Valt inlägg:
Själv vill jag INTE vara snäll.Jag vill utveckla min empati o förståelse för andra.Men det missförstås.Ett konkret exempel: En hyresgäst är 3 månader efter med hyran.Jag säger till honom att han kan dela sitt rum med en kompis o dela hyran eller flytta då vi behöver pengarna för att huset ska gå i hop.Han kan flytta in i det lilla gäst rummet tills han får ordning på sitt liv.Det rummet är gratis. Sonen:du är dumsnäll. vännerna: det var snällt av dig men behövde du verkligen göra så.Du har ju inga förpliktelser emot en rysk ung man som du knappast känner. Men detta är inte ett dugg snällt: det är att handla moraliskt rätt. Att vara empatisk.Så långt man kan det.Det kunde ju redan bott någon medellös i det rummet o flera kan jag inte ge det till.Men att handla så borde inte ses som snällt utan som en självklarhet? Man ska försöka efter förmåga att handla emot andra så som du vill att de ska handla emot dig.Det står även i Bibeln som de som kallar sig kritstna bör efterleva
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?