Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Idag bor jag ensam i en 2:a med eget kontrakt i Gröndal, vilket betyder en frihet som är svår att beskriva för de människor som inte bott i något av alla dessa "värdighetslärande" boenden människor tvingas in i. Jag jobbar och har lön via en arbetsmarknadspolitisk åtgärd som kallas lönebidrag, vilket innebär en bruttolön på 16.700 i månaden. Inte mycket, men det räcker för att inte tvingas till kriminella handlingar. Så hur jag har det idag är både ur humanistisk och samhällsekonomiskt avseende mycket mycket bättre än jag någonsin haft det. Människor verkar tro att jag är en bitter människa, vilket är långt ifrån sant om man frågar de som känner mig. Själv skulle jag kalla mig besviken på de människor i alla dessa system uppbyggda runt våra hemlösa, då de inte säger ifrån när alla innerst inne vet att dessa inte fungerar, vilket också de forskningar som finns på området visar. Dessutom ökar ju antalet hemlösa i oförtruten takt, trots alla försök att dölja detta med olika definitioner.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?