Valt inlägg:
Jadu Janne! Det känns inte som jag behöver bevisa någonting för någon då jag själv är ett mycket levande exempel på att ett tryggt hem först fungerar. Efter över 20 år till och från på Stockholms gator med missbruk och kriminalitet för att överleva utan att behöva känna mig underkastad en massa teoretiska "förståsigpåare". Men det underliga är att för varje empatiteoretiker som försvann ur mitt liv, försvann i samma takt de diagnoser och symptom de använt mot mig för att jag inte skulle klara ett eget tryggt hem. Och den positiva försvinnande effekten berodde till största del på att myndighets och organisationsmänniskorna inte längre kunde använda mitt namn i inkomstsyfte. Till detta finns flera exempel med samma upplevelser. På Stadsmissionen har de till exempel likt stasi olika färger på kort du måste visa upp om hur mycket hemlös du anses vara????
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?