Valt inlägg:
2/ Jag var i Tallin under påskhelgen i fjol - min son gifte sig där. Jag tycker det är en mycket vacker stad. Tydligen är det kutym att lägenheterna inne i stadskärnan gamla stan står till förfogande för uthyrning, för vårt sällskap på ca 20 personer disponerade fem lägenheter mitt inne i stadskärnan. Bröllopet ägde rum i svenska kyrkan i Tallin som är ett estniskt samfund och således inte tillhör vår svenska kyrka. Eftersom det var kallt ute bjöd prästen brudparet på ett par rejäla konjagare innan vigseln och sedan gick allt som smort. Som kyrkvärd agerade en äldre estnisk kvinna som kunde tala svenska. Dagen efter guidade hon oss runt i stadskärnan och berättade om stadens historia - bl.a. den period när man bröt sig loss från Sovjetunionen. Vackrast var nog ändå Alexanderkatedralen - en magnifik rysk kyrka på berget ovanför stan. Ja, en över huvud taget minnesvärd upplevelse!
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?