Valt inlägg:
Den trakt av Småland där jag bor har fördelen att i motsats till exempelvis Östermalm så finns här inga höga hus som skymmer sikten! Jag har under mitt liv lärt mig att folk som bor i områden med höga hus blir mer inskränkta, intoleranta och kortsynta än vi som har lite vidare horisont! Beträffande vilka folk som skapat mest elände i världen så är det väl snarast diktaturer både till höger och vänster - något som svensk arbetarrörelse aldrig ställt sig solidariskt till! Däremot finns det väl en en hel del genuint borgerliga familjer som kanske har anledning att begrunda sina åsikter i ett historiskt perspektiv. Jag tänker i modern tid t.ex.på vurmandet för Nazityskland, Francospanien, Salasarportugal och militärjuntans Grekland. Där var det ordning och reda och folk visste sin plats! Kärleken till krigsmaskinen USA är också övertydlig bland inskränkta borgare. Fast nu skall jag nog måla vidare - Du störde mig mitt i översta kottfjället!
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?