Valt inlägg:
Jag kan ge ditt ett konkret bevis på att irländare saknar fördomar mot invandrare. Sedan Öststaterna gick med i EU har Irland tagit emot ca: 300.000 invandrare ifrån Baltikum och Polen. Inte illa för ett land av 3 miljoner invånare. Dessa behandlas mycket väl. Irländarna kallar inte Litauiska kvinnor för fnaskar såsom många svenskar gör! Dessutom fanns , när jag var barn på 50 talet, en hel del japaner och tyskar som bosatte sig på Irland. Det var en kort tid efter andravärldskriget. Det första jag fick lära mig som tioåring var att leka med de små tyska och japanska pojkarna - Kom i håg att Tyskland hade just orsakat ett stort världskrig. Och japanerna hade härjat i hela Fjärran Östen sedan Pearl Harbour anfallet. Det här känner inte svenskar till, men Irland är känd inom den engelsktalande värld för att vara det landet med minsta fördomar mot främlingar. Nu har du lärt dig någonting nytt i dag JEM!
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?