Valt inlägg:
Hej Tomas L Aabo. Livserfarenhet och verklighetsförankring.
Jag gick från realexamen direkt till sjömanslivet på däck men har också jobbat som grovis på Kockums skeppsgjuteri, nattjobbat på Norrländska Socialdemokratens tryckeri, varit förrådsarbetare på I 19 i Boden, varit försäljare, Produktionsplanerare på SJ, Arméofficer, Sjöofficer, Informationschef på miolostab, presschef, skyddsombud, vokalist, orkesterledare, trubadur, kompositör, låtskrivare, egenföretagare och skribent. Hur är det med din livserfarenhet jämförelsevis? Jag har aldrig haft A-kassa. Jag har tre söner och tre barnbarn, tre bonusbarn och fyra bonusbarnbarn. Jag har hittills haft fem hästar och fyra hundar samt fyra egna hus. Jag har jagat och fiskat i hela mitt liv. Vilken erfarenhet är det jag saknar? Jag har sjungit på möten för Vänsterpartiet, Socialdemokraterna, Folkpartiet, Moderaterna och Centern och lyssnat på deras möten innan.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?