Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Patric G: 1. Jag anser att Warszawapakten var en högst reell invasionsrisk, men jag kan ju ha andra erfarenheter och referenspunkter än vad du har. Å andra sidan noterar jag att de flesta militärhistoriska bedömare är ense om att den risken var reell. 2 Albaniens och Kroatiens inträde i Nato är mindre absurda om man betänker ländernas historia och uttalade framtidsmål, att de vill gå från att ha varit säkerhetskonsumenter till att bli säkerhetsproducenter och bistå andra länder. För Albanien, som under de senaste två årtiondena fått sina gränser utsatta för väpnade angrepp mer än 20 gg, har medlemskapet en klart stabiliserande effekt. Det är också ett bevis på att man gjort reformer som duger, vad gäller att få militären under civil kontroll. 3 I Afghanistan stödjer man en vald regering; vore intressant att få reda på vilket annat alternativ du tycker står till buds. 4. Samtligt ovan nämnda saker tycker vi i Sverige är bra; men vi tycker samtidigt att vi inte vill delta i Nato!

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?