Valt inlägg:
...Och det är ju det som gör det till en intressant arbetsplats tycker jag :- med kolleger som har sån skiftande bakgrund, kan det bli spännande samtal i fikarummet och en rätt mångfasetterad arbetsplats.
Men det är klart, sen sfi lades ut för anbud, så blev det stora förändringar.
Sen skulle "man helt plötsligt ha upp statusen" för sfi-lärare också liksom inom andra yrkeskategorier inom läraryrket.
Därmed så försvann det många intressanta personer tycker jag :-!, bland annat j a g. Ha, ha :-D! Äh, jag har ju varit barnledig också, samt halkat in på lite andra spår
Skämt å sido. Nä, jag tycker att dynamiken har försvunnit lite inom sfi iallafall sen de helt plötsligt "blivit fixarade" vid att för att förbättra sfi-undervisningen så MÅSTE kraven på behöriga lärare öka.
DÅ jag arbetade på ett ställe så var de lärare som var behöriga ofta "de mest stelbenta". De satt och hade undervisning och följde böcker från sida till sida. Ofta vad det de som körde mer rigorös...forts
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?