Valt inlägg:
Janne, det var en diskution i TV för flera år sedan, där man tog upp begreppet att generalisera och det visades sig att alla talar till och från i generalisreande ordalag. Det här säger jag inte för att ursäkta mig själv utan mest för att, vad obekvämt det vore om ingen generaliserade mellan varven. Vi kan ta begreppet flyktingasr som du vill kalla alla som kommer hit, detta är en ytterst grov generalisering som du gör ofta, så i sak kasta inte sten i glashus! De flesta förstår när man generaliserar och accepterar detta, för normalt vet man, att man inte menar alla. Ta ett exempel som många syndar med, är om någon säger att han t.ex är nationell då blir den utmålad som nazist och gud vet vad. Denna form av generalisering är fruktansvärd! Jag känner några som talar sig varm för Sveriges väl och ve, men inte skulle jag ens komma på tanken att de är Nazister för det. Jag bor i en storstad och det är ytterst få gånger som jag hört någon tala förklenande om människor från andra länder.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?