Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Om inte läsare förstår att det ligger en dubbelhet i min artikel beklagar jag. Jag förespråkar inte att fd sexberottslingar lika lite som alla andra som begått brott och avtjänat sina straff skall hängas ut. I så fall skall den som säljer narkotika och avtjänat straffet också hängas ut eftersom återfallsrisken är stor. Pedofiler, sexbrottslingar är beklagligt och jag avskyr det, men rättsligt hamnar vi fel om vissa grupper skall tillåtas hängas ut. Vilka blir nästa som vi tillåter? Jag anser att om vi har en lag om förtal och kränkning skall den lagen efterlevas och inte minst skall rättsväsendet noggrannare ta människors anmälningar på allvar. Det vi riskerar idag är en uppstramning från EU och det blir i så fall inte vad vi önskar. Vill vi ha kvar tryckfrihetslagstiftningen och offentlighetsprincipen får vi inte missbruka den. Det är inte tillåtet att publicera domar på internet.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?