Rapportera inlägg

Valt inlägg:

#7. Gunnar, jag menar på intet sätt att förringa förlusten av människoliv. Inte i något land eller under någon ideologi. Ryssarna gjorde ett hästjobb mot nazisterna under andra världskriget och led enorma förluster på grund av kriget. Till stor del gjorde de sin insats med engelsk och amerikansk hjälp. Stalin själv var mäkta imponerad av Hitler och förnekade in i det sista att Hitler skulle falla honom i ryggen och invadera Sovjetunionen. På grund av hans slöhet att inse faktum föll mängder av ryssar offer för tyskarna. Andra ryska soldater dog bland annat då de sköts ned av NKVD:s spärrtrupper vars uppdrag var att upprätthålla Röda Arméns disciplin. Mängder av "befriade" koncentrationslägerfångar sändes till Sibirien för "landsförräderi" eller massakrerades av NKVD. Såvitt jag vet massavrättade USA inga amerikaner, människor i civila länder eller befriade lägerfångar. Men vad vet jag?

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?