Valt inlägg:
17/ Allt är ju relativt men jag tycker nog att fler än 1000 döda palestinier varav minst 300 är barn inte är så illa pissat! Man måste ju ändå ta en viss hänsyn till världsoponionen - även om man negligerar FN-resolutioner! Men man driver "kriget" på ett högst hänsynslöst sätt! För att anknyta till en diskussion vi hade för några dagar sedan med anledning av en artikel i Expressen så kan jag försäkra Dig att jag tycker lika illa som Du om antisemitism! Men jag ser ett orsak/verkan samband. Orsaken är Israels politik - verkan är antisemitism. Precis som att orenlighet ger upphov till löss. Man kan tycka illa om lössen och försöka utrota dem, men så länge orenligheten inte angrips så fortsätter lössen att föröka sig. Orenligheten är alltså boven i dramat - lössen bara en naturlig konsekvens! Löss kanske var en dum jämförelse men det var inget nedlåtande i det - bara en bild som Du förhoppningsvis kan förstå.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?