Valt inlägg:
Gunnar, jag är nog också av den uppfattningen att även om Israel med all rätt försvarar sig så visar den israeliska militären ibland en ofattbar brutalitet. Jag tänke exvis på ett tillfälle, som inte kan skyllas på "oundvikliga civila förluster"när de jämnade palestiniers hus med marken med bulldozers. En utländsk aktivist amerikanska tror jag försökte stå ivägen. Då körde de helt sonika över henne med bandtraktorn och krossade henne. Det är svårt att veta om illdåd som det skrivs om är sanna, men i det här fallet så verkar det vara det. Det uppmärksammades i en TV-dokumentär. Om de helt kallt kan göra sådant, som de vet att världen kan få veta detaljerna om, då kan nog många andra rapporterade händelser också vara sanna. Jag tycker att Israel har rätt som försvarar sig, men jag misstänker att militären begår en del helt omotiverade, förfärliga illdåd mot civilbefolkningen. Fö tycker jag att Mikael Ekdals artiklar här var mycket bra läsning för den med dåligt minne, som jag själv.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?