Valt inlägg:
15/ Sunny, Vi är nog många som kan berätta de mest häpnadsväckande och intressanta historier om våra förfäder! Själv har jag som barn träffat Villhelm Mobergs mamma många gånger en gammal käring som hade vårtor på hakan och rapade när hon åt. Jag har också träffat Ville himself. Han var en skygg människa som helst gick för sig själv. Min mammas farbror var gift med Villes syster - det var anledningen. Vi åkte alltid till Moshult och plockade körsbär när jag var barn, och ibland blev vi även bjudna dit på riktigt "bonnakalas". Min mormor gick i samma klass som Ville hela folkskolan och var uppväxt i samma trakt. Så det där med småländska tegar, stenmurar, fattigdom och arbetsamma människor är jag nästan expert på! Villes syster Elsa skulle jag kunna skriva en bok om - en fantastisk kvinna som framlevde sitt vuxna liv med en handikappad man och två förståndshandikappade barn. En dag kanske jag får tummen ur röven och gör det! Hon var en oerhört beundransvärd kvinna!
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?