Valt inlägg:
#31 Peter_ Jag ser din upprördhet över Katharinas svar ovan. Nu blir den tydlig. Jag hoppade över hennes komm. för att jag just känner till den sortens metoder och användning av bl a "diskurs". Däremot är Cinnas reaktion i #2 nog representativ för de flesta. Långt in in riksdagen, som den här boken "Gömda" även tog sig. Citerar henne: "Jo att nästa gång jag läser eller hör något som drabbat en medmänniska så måste jag tvivla starkt, eftersom det är för hemskt för att vara sant eller?" Visst har läsaren ett visst ansvar för vad/hur den tolkar en text. Men det är absolut författarens ansvar att checka uppgifter i det fall den är spökskrivare åt någon annan och dennas berättelse och vill hävda att berättelsen är helt sann. Hade L Marklund valt att skriva att berättelsen vilar på ett verklighetesunderlag, menar jag att hon hade kommit undan anklagelserna idag.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?