Valt inlägg:
Hej Daniel, tack för din tankeväckande artikel. Låt mig bara först få säga att min intention med denna artikel inte var att bedöma enskilda personer och klämma in dem i en viss mall, utan att undersöka hur vissa av de perspektiv de ger uttryck förhåller sig till varandra om man använder Wilbers teorierom du läser texten igen så kanske du märker det. Vidare så saknas det väldigt många element ifrån Wilbers teorier i denna artikel och jag vill erkänna att jag inte är någon expert på det här, men jag gör vad jag kan för att försöka öka förståelsen generellt. Så därför rekommenderar jag som varmast att du läser något från Wilber själv, han är en trevlig författare.
Lite kort kan jag bara nämna att man förutom strukturer, även tittar på olika linjer eller multipla intelligenser som t.ex. kognitiv förmåga, moralisk utveckling, självutveckling, världsbild, andlighet, intersubjektiva relationer, musikalitet, spela fotboll m.m.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?