Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Nej Janne B, jag är inte särskilt klok eller sund. Men jag blir så förbannad på inställningen "jag kan inte överleva på det jag sysslar med" Nämen vad synd om dig då! Under den tid jag levde på gatan plockade jag fimpar från marken, tappade godisbitar borstade jag av och stoppade i munnen av ren jävla hunger. När krogarna stängde letade jag mig till korvkiosken där jag kunde hitta halvätna tunnbrödsrullar från fyllhungriga brats. Och det var inte synd om mig. Jag hade valt att leva utan ansvar för mig själv och mina barn. Jag hade valt att hellre sticka mig sårig i mina armveck. Idag har jag också val som nykter. Val som innebär bland annat att ta ansvar för mitt tillfrisknande och hur jag vill livet ska vara. Jag har ingen rätt till att begära från andra att de måste förstå att jag behöver det eller det. Kan jag inte överleva på det jag sysslar med så är det helt enkelt en jävligt dålig affärsidé..

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?