Valt inlägg:
Fort/Dessutom finns här ytterligare en aspekt som jag har försökt förklara gång på gång. Och det handlar om vilken utveckling du som individ vill se i ditt samhälle. När jag stöter på människor som med religionen som förevändning vägrar hälsa på mig, se mig i ögonen eller att prata med mig så ställer jag mig därför följande frågor; Känns detta rätt, och vill jag ha det så i Sverige? Svaret är ett rungande NEJ! Jag vill inte se en utveckling där den här sortens beteende växer eftersom det bryter mot mina grundläggande värderingar om rätt och fel. Jag vill inte behöva ta hänsyn till religiös fundamentalism i min vardag. Nej, nej, nej, nej, och åter nej! Jag tar ställning emot detta, du tar inte ställning. Du duckar fegt för problematiken och tror du är tolerant. Jag står upp för mina ideal, du viker dig. Det är den tydliga skillnaden mellan dig och mig.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?