Valt inlägg:
Det är ingen idé att vi fortsätter diskussionen CMO. Vi har helt enkelt helt olika syn när det gäller detta. Och jag kommer inte att kunna ändra din uppfattning, och du kommer aldrig att kunna ändra min. Personligen är jag starkt för den religiösa friheten, men det betyder inte att jag anser att religionen går före allt annat. I min värld väger respekten för mina levande medmänniskor tyngre än vad som står i en flera tusen år gammal skrift som dessutom kan tolkas hursomhelst. Jag kan inte heller se fördelarna med att vi som individer fjärmar oss från varandra genom att skapa barriärer, det leder knappast till något samförstånd. För precis som med språket, eller med våra trafikregler, är dessa sociala koder otroligt viktiga i våra mänskliga möten. Jag kan inte heller se nyttan med att män och kvinnor inte ska kunna prata med varandra och bemöta varandra likvärdigt. För mig är det ett stort steg tillbaka. Men som sagt, du tycker ju att det är helt okej.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?