Valt inlägg:
CMO: Det är inte alls oproblematiskt att leva i ett sekulariserat samhälle. Men bara för det behöver man inte acceptera ytterligare försämringar. När det gäller barns rätt att välja sina liv så förstår du nog säkert vad jag menar, så jag tänker inte spinna vidare på det. För övrigt ser jag inte heller nyttan av att hetsa upp mig över hur andra människor lever sina liv. Om du exempelvis beslutar dig för att leva naken i en grotta, inte skaka hand med någon och bara äta daggmask under resten av sitt liv så skulle jag inte sörja för det. Det jag däremot är starkt emot är när vi förlorar öppenheten i vårt samhälle, när vi stänger in oss bakom religiösa dogmer och skapar hinder och barriärer. När vi tycker det är viktigare att respektera en flera tusen år gammal skrift än en levande och existerande medmänniska För övrigt tror jag inte att man ska underskatta medias makt att påverka samhället i en negativ rikting. Det sker varje dag.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?