Rapportera inlägg

Valt inlägg:

#9 JJ/ Det finns som väl tur är inga barn som får välja under vilka förhållanden de ska växa upp och välja hur de ska leva sina liv eller vilka värderingar de ska få ta del av, inte bland Amish och inte bland oss andra. Nej Amish liv och kultur är inte "oproblematiskt" eller "en rosenskimrande idyll", har någon påstått det? Du bygger halmgubbar. Är det "moderna sekulariserade" livet "oproblematiskt" eller "rosenskimrande"? Att alla ska ha rätten att välja sina liv innebär också att de kan välja att "isolera" sig i grupper och hysa värderingar som du starkt ogillar eller inte ser "nyttan" med. Jag ser inte "nyttan" med att hetsa upp mig över omoderna åsikter eller yttre attribut som sättet att hälsa eller klädval så länge de inte tvingas på mig med våld. Jag tror att faran för att religiös fundamentalism ska ta mig tillbaka till medeltiden är ganska liten, speciellt om det ska genomföras genom att SVT gör dåliga TV-program med programledare iklädda slöja.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?