Valt inlägg:
CMO: Om jag ska svara ärligt på dina raljerande inlägg så tycker jag att religiösa uttryck av den sorten som Amish-folket representerar är olyckliga ur många aspekter. Att små grupper av människor isolerar sig och skapar sektliknande beteende är inte helt oproblematiskt, oavsett hur de har behandlats historiskt. Framförallt inte för de barn som tvingas växa upp under dessa förhållanden och därmed ofta fråntas rätten att själva välja hur de vill leva sina liv. Jag kan inte heller se fördelarna med att vända sig bort från vetenskap, medicinskt kunnande, teknologiska framsteg, och så vidare. Jag är därför övertygad om att många inom Amish-folket kan känna sig förtryckta under dessa religiösa bojor. För precis som hos alla andra människor finns där individuella skillnader, önskningar och förhoppningar om livet. Att inbilla sig att Amish-folket lever i någon slags rosenskimrande idyll, vilket många gärna tycks inbilla sig, är naturligtvis enbart naivt trams.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?