Valt inlägg:
Bästa Inger-Sofia/ Tack för det inlägget. Söka socialbidrag är att undersökas grundligt en gång i månaden.Jag deltidsjobba med att utbet bidrag i 30 år och träffa aldrig ngn som trivdes med att bli utfrågad om nästan allt. "Söka socialbidrag är att vara Ofri"./ Om jag söker KBT bostadsstöd för pensionärer så får jag redogöra för en del saker en gång om året - lika för barnfamiljer. Kanske inte så roligt men inte heller kränkande. Men den som ansöker om socialbidrag kan tvingas visa upp alla slags papper en gång i månaden inklusive medicinska utlåtanden. Ty så säger lagen och regler från socialstyrelsen. /Det är mkt svårt att förstå varför folk som söker olika bidrag behandlas så olika. Att ha bostadsbidrag är helt accepterat sedan länge trots att jag kanske sitter i egen villa. Men socialbidragstagare har alltid ansetts som någon slags tiggare trots att det handlar om en svensk Rättighet, den sista länken i vår säkerhetskedja.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?