Valt inlägg:
Det där med att det är bättre att tro än att veta, är väl bara trams och fördom! DEt är mycket bättre att vara smart och innovativ. Sten Broman berättade på tv att han hade effektiva värktabletter som ganska snabbt lindrade en svår smärta. Men en sen kväll när han just lagt sig och smärtan satte in, så märkte han till sin bestörtning att tabletterna var helt slut! Han började då resonera som så; tja, min kropp är ju egentligen en komplett idiot, det är bara "jag sjäv" som är smart, och därför bör jag kunna lura min kropp och mina sinnen hur lätt som helst. Han tog då den tomma förpackningen, prasslade precis som vanligt så att öronen hörde, låtsades stoppa en tablett i munnen, smackade och svalde eftertryckligt. Och mycket riktigt, värken gick över efter en stund, lika effektivt som när han verkligen hade svalt en tablett! Man behöver alltså inte alls lura "sig själv". Det räcker tydligen att lura metabolismen inom sin egen kropp.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?